Értékelni hatalom, és egy jó vélemény előre visz. Ez tény és tapasztalat, nem kell túlragozni, de mindenképp kell hangsúlyozni.
Ennek érdekében a Revü.hu és a Pozitív Nap "összeszűrte a levet", hogy hétről hétre megismertessük az olvasókkal a legjobb szolgáltatókat. És most jön a csavar: itt a vendég, a vásárló, az emberek (!) véleménye alapján körvonalazódik, hogy ki a legjobb fodrász, vízvezeték-szerelő, fogorvos vagy éppen melyik a legjobb kisvendéglő. Tehát nem egy kiosztható díj, vagy üzleti siker szabja meg a listát, hanem mi, akik a szolgáltatást igénybe vesszük. Ettől válik a történet emberivé, nem pedig egy marketinglufi dagad nagyobbra és nagyobbra.
Kéthetente kiválasztunk egy szolgáltatásfajtát, amit górcső alá veszünk, és az olvasók véleménye alapján bemutatjuk a legpozitívabb történeteket. Első témaválasztásunk a vendéglátásra esett. Kellemes meglepetésünkre beleütköztünk egy szimpatikus budai sikersztoriba. Képlete: egy jó ötlet, plusz lelkiismeretes és profi vendéglátó-páros, plusz elégedett vendégek. Ezt nevezzük mi igazi pozitív történetnek!
Főszereplőnk SzendZso, a tömegcikk mentes, igazi reggeliző kávézó - egy hely azért, hogy kevésbé rohanjanak az emberek. A hely vonzerejének titkáról az egyik tulajdonos-alapítóval, Soltész Zsolttal beszélgettünk:
- Miért éppen SzendZso, honnan az elnevezése?
Soltés Zsolt: A szendZso név a szendvics és a Zsolti ötvözéséből született, mivel egy szendvics készítő és kiszállító nyitása volt az első ötletünk körülbelül 2 évvel ezelőtt. A név megmaradt, de az ötletet tovább csiszoltuk, így lett egy kis reggeliző kávézó a szendvicses zsoltis név mögé bújtatva.
- Két Zsolt és a Szendzso - Mi a közös sztoritok?
S.Zs: Mi öt évvel ezelőtt ismerkedtünk meg egymással egy budai étteremben, ahol én (Soltész Zsolt - a szerk.) konyhafőnökként dolgoztam és a társam (Horváth Zsolt - a szerk.) szakácsnak jelentkezett. Az, hogy valamit kéne csinálni olyan két évvel ezelőtt fogalmazódott meg bennünk, egy évig beszélgettünk, tervezgettünk és gyűjtögettünk, miközben már nem egy helyen dolgoztunk. Amikor megtaláltuk a megfelelő helyet egyszerre mondtunk fel és vágtunk bele.
- A vendégek közül valaki így jellemezte a Szendzsot: egy hely tele meglepetéssel. Egyet értetek ezzel? Miben vagytok mások, mint mások?
S.Zs.: A meglepetés talán onnan adódhat, hogy nem tömegcikkeket forgalmazunk és használunk, hanem sokak számára még ismeretlen termelőktől és piacokról próbáljuk összeválogatni a kínálatunkat. Persze ezen és az állandó étlapon felül igyekszünk minden napra valami új ételt, italt vagy sütit kitalálni, hogy a napi szinten visszajáró vendégeknek se legyünk unalmasak. A másság szerintem az, hogy ott vagyunk a vendég előtt nap mint nap, nem alkalmazott megy oda az asztalokhoz unottan megkérdezni, hogy minek is jöttél? Miért nem maradtál otthon? Ehelyett mi kommunikálunk a legtöbbet a vendégekkel. Így, szerintem, sokkal lazább és fesztelenebb stílusban tudunk jó hangulatot teremteni, mert nem kell senki előtt megjátszani magunkat. Reggeltől estig bent vagyunk, és persze minden héten egy-két nap mi is főzünk, hogy lássuk nem kérünk-e lehetetlent, amikor ezt vagy azt kitalálunk a mindennapi teendőkön felül.
- Későn fekvés helyett korán kelés? Miért a reggeli kapta a főszerepet a vacsi helyett?
S.Zs.: A korán kelés mellé sajnos azért megmaradt a későn fekvés is, mert a 8 órás zárás egy 9, inkább 10 órai hazamenetellel párosul, amitől már nincs messze az öt órai ébredés... De egy percig sem bánjuk! A reggeli még nem kapott olyan szerepet ebben az országban, mint mondjuk már nyugaton, ahol ugyanolyan program is lehet egy reggeli, mint egy vacsora. Nem beszélve arról mennyire fontos is a reggeli étkezés! Ezt szeretnénk népszerűsíteni!
- Mi a munkátok legjobb visszajelzése? És a sikeretek képlete 3 szóban?
S.Zs.: A legjobb visszajelzés a korán reggel álmos szemmel, de már vidám és jóllakott emberek látványa! Itt a vidámon van a hangsúly, mert sok embernek olyan mintha otthonról indulna el, amikor tőlünk elindul.
Őszintén-vidáman-szívvel-lélekkel csináljuk, ez már több mint három szó. A titok? Azt inkább a vendégek mondják meg, szerintük mi az...
- Hova tovább? Hogyan festene az ideális jövő képlete?
S.Zs.: Hova tovább? Szeretnénk ezt az üzletet nagyon sokáig úgy üzemeltetni, hogy mindig tudjunk újat és újat mutatni a vendégeinknek. Szeretnénk, ha egy kicsit kevésbé rohannának az emberek! Én személy szerint szeretném, ha lenne egy kis háttér gazdaságom és egyszer a saját magam által termelt vagy előállított termékek - zöldség, sajt vagy bor is ott lenne a SzendZso polcain.
Munkájukhoz sok örömöt kívánunk mindkét Zsoltnak!
Emberek, reggelizzetek!
Szerző: Fodor Márta - Pozitív Nap