Think Hungary – More than expected (Magyarország – több, mint amit várt) – ez a szlogen mostantól sokszor lesz hallható. És remélhetőleg nemcsak idehaza, hanem a világban sokfelé mások is megismerik majd.
Hiszen e jelmondattal, és a hozzá tartozó imázs filmmel debütál a hétfőn kezdődő londoni WTM-en (Word Travel Market), a világ egyik legjelentősebb szakmai kiállításán a Magyar Turizmus Zrt.(MT Zrt).
A most elkészült film 90, illetve 140 másodperces változatát október 31-én mutatták be a szakmai közönségnek.
Az új imázs film feladata, hogy leszámoljon az eddigi Magyarországról kialakult sztereotípiákkal: a puszta, gulyás, csikós klisékkel, amelyek a 80-as évek hangulatára utalnak, viszont sajnos továbbra is a külföldi vendégek nagy része ezek alapján azonosítja be hazánkat - érvel a marketingszervezet.
A vadonatúj promóciós film hazánk külföldiek számára legfőbb négy üzenetre, a kiemelt turisztikai termékekre összpontosít: ez Budapest, Balaton, konferencia- és egészségturizmus. A klasszikus helyszínek mellett (Hősök tere, Lánchíd) feltűnik például Budapest modern oldalát szimbolizáló Művészetek Palotája is. Hévíz és Balaton képe szintén feltűnik néhány pillanatra. A Rubik-kocka a jóval korábbi, míg a Prezi aktuális kreatív sikereinkre utal.
A kisfilm rendezője a magyar és üzbég származású, jelenleg Barcelonában élő Kostil Danila és Kostil Luka rendezői testvérpáros. A film fülbemászó kísérődalát Berger Dalma énekesnő adja elő, a zenét Linczényi Márk szerezte.